Raigo küsis (5. nov 2023)
Olen olnud 25 aastat hea hambaarsti klient. Koos hambaarsti kolimisega olen nüüd ühe suure kliinikute keti klient.
Kahjuks ei ole enam võimalik saada ootamatu hambavalu puhul abi kodukliinikust, kuna vabu aegu ei ole mitu nädalat, vahel ka üle kuu ja standardne vastus on et helista 1920 ja mine Tõnismäe erakorralisse.
Erakorralises ei tehta juureravi vaid pannakse mürki, mis on siit vastustest välja lugedes eilne päev. Probleem tundub olevat süstemaatiline, kuna enamasti ei õnnestu ajastada ravivajadust vastavalt arsti graafikule. Ehk siis isegi kalli raha eest ei ole Eestis võimalik saada kaasaegset esmaabi.
Käisin ise eile erakorralises ja täna on mürgitatud hamba alla põletik tekkinud. Enda 25a jooksul hästi toidetud arsti aeg on aga kolme nädala pärast. Mida teha?
Kahjuks ei ole enam võimalik saada ootamatu hambavalu puhul abi kodukliinikust, kuna vabu aegu ei ole mitu nädalat, vahel ka üle kuu ja standardne vastus on et helista 1920 ja mine Tõnismäe erakorralisse.
Erakorralises ei tehta juureravi vaid pannakse mürki, mis on siit vastustest välja lugedes eilne päev. Probleem tundub olevat süstemaatiline, kuna enamasti ei õnnestu ajastada ravivajadust vastavalt arsti graafikule. Ehk siis isegi kalli raha eest ei ole Eestis võimalik saada kaasaegset esmaabi.
Käisin ise eile erakorralises ja täna on mürgitatud hamba alla põletik tekkinud. Enda 25a jooksul hästi toidetud arsti aeg on aga kolme nädala pärast. Mida teha?
Timo Paberit
vastas (2023-11-07 00:49)
Tõepoolest, polikliinikute ehk nö. ”kettide” probleemiks on paraku asjaolu, et iga patsiendi mure seal personaalselt kahjuks sageli lahendada ei jõuta ning patsient, kelle nimel seda kõike algselt korraldatakse pakkumaks võimalikult hea kvaliteediga ravi optimeeritud kuludega - jääb lõpuks tahaplaanile ning kannatab ka kommunikatsioon patsiendi ja raviarsti vahel. See on kahjuks suurte süsteemide paratamatus ja sageli põhjuseks nii patsientidel arstivahetuseks, aga vahel ka arstil suuremast üksusest tagasi väiksemasse kliinikusse naasmiseks. Võite paluda järgmisel ravivisiidil oma raviarstilt selgitusi, kuidas on korraldatud seal kliinikusisene esmaabi ja kuidas peaksite edaspidi erakorralises olukorras käituma.
Timo Paberit, hambaarst

1999-2000 EHÜL president. Lõpetas TÜ hambaarstina 2001. Töötab Tallinnas Merimetsa hambakliinikus ja Viru hambakliinikus ning Cardens hambakliinikus Tartus
Seotud asutustega:
·
Cardens OÜ
Jaani 20, Tartu, Tartumaa
·
Kesklinna Hambakliinik OÜ
Lai 10, Pärnu, Pärnumaa
·
Kreutzwaldi Hambakliinik
Kreutzwaldi 3, Tallinn
·
Lasnamäe Hambakliinik OÜ
Tähesaju 14, Tallinn
·
Viru Implantoloogia
Narva mnt.1, Tallinn